Sierpień, 2009

Regeneracja Tyniec

Poniedziałek, 31 sierpnia 2009 · dodano: 31.08.2009 | Komentarze 2

Po dwóch tygodniach bez crossa, regeneracja alejką do Tyńca właśnie na nim. Nawet fajnie się jechało tak kompletnie bez napinki ;)

Powerade MTB Marathon Kraków 2009

Niedziela, 30 sierpnia 2009 · dodano: 31.08.2009 | Komentarze 5

409/796 OPEN MEGA
130/259 M3 MEGA

Znów nie było łatwo, bo dzień wcześnie wracając z urlopu zmokłem i spędziłem 'mokre' trzy godziny w pociągu z Bielska-Białej do Krakowa. Wieczorem czuję lekki ból gardła, trochę kaszlę, nawet czuję lekki ucisk w klacie. Na dodatek mam problemy z formalnościami, ale na szczęście udaje się je rozwiązać w sobotę po 21.00.
Wstałem późno i przyjechałem na Błona około 10:40. Kiedy ustawiłem się grzecznie na końcu potwornie długiego ogonka, wiedziałem, że nie jest dobrze – wokół mnie za dużo ludzi z pedałami platformowymi, podpórkami, błotnikami, nawet na crossach. Start będzie długi...
Start!! Z przodu ruszają, ja stoję. Jadą w kierunku Cracovii, ja stoję. Zawracają i mijają mnie z prawej, a ja ciągle stoję! Wreszcie ruszamy, ale na początku nie mogę jechać szybciej niż 6 km/h... Masakra.
Tym razem – inaczej niż na dwóch poprzednich maratonach – postanawiam od razu przycisnąć i wyprzedzać. Nawet ryzykując kurczami i zgonem w końcówce. Boję się korków i słabych zawodników blokujących ścieżki.
Wyprzedzam sporo osób, zwłaszcza na podjeździe pod zoo. Jadę lewą stroną i mijam chyba kilkadziesiąt osób. Pozdrawiam Zygmunta, który w roli fotografa przygląda się podjeżdżającym. Na czarnym szlaku w dół do Zakamycza zaczyna się szybsza jazda, chociaż bike trochę się ślizga na małych kamyczkach. Na Greenwayu do Kryspinowa końcówka linki przerzutki zaczyna obijać się o łańcuch, potem wchodzi pod łańcuch, wreszcie klinuje się w prowadnicy. Naprawiam to na pierwszym bufecie.
Z ulgą zauważam, że błota jest mało, mimo sobotnich całodziennych opadów. Na asfalcie w Morawicy podpina się pode mnie jakiś gość i ciągnę go ponad kilometr. Potem wyprzedza mnie i mówi: wskakuj na koło. Korzystam i trochę odpoczywam, gubię go, kiedy zaczyna się terenowy podjazd. Od Wąwozu Półrzeczki teren oczywiście bardziej wymagający. Jadę szybko, patrzę, średnia 19.3 km/h po około 20 km. Nieźle jak na mnie.
Na czarnym szlaku w Mnikowie podjeżdżam mimo, że jest ślisko i wszyscy prowadzą. Dopiero później jestem zablokowany i muszę zejść. Na krótko, już za chwilę wpinam się ponownie. Czuję już zmęczenie, tempo, które sobie narzuciłem jest szybsze niż zazwyczaj, ale staram się nie zwalniać. Co będzie później, to będzie...
Na czerwonym szlaku w Baczynie korki zmuszają mnie do prowadzenia, ale z satysfakcją zauważam, że i tak jadę więcej niż inni. Również w dół, co jest nowością w moim przypadku. W Lesie Tenczyńskim na szerokiej szutrówce znów wyprzedzam.
Bukowa Góra i na początku zjazdu kałuża, w której kilka miesięcy temu w czasie treningu 'utonąłem' po zaliczeniu gleby. Zatrzymuję się i ustawiam w kolejce obchodzących prawą stroną. Niestety, przejście jest baardzo wąskie i robi się niezły korek. Niektórzy przejeżdżają wpław i po kilkudziesięciu sekundach, mimo złych doświadczeń z przeszłości decyduję się przejechać. Udało się, nie zatonąłem!
Zjazd momentami trudny, ale jadę. Mimo wykrzykników, mimo tego, że większość prowadzi. W ogóle z satysfakcją zauważam, że zjeżdżam tam, gdzie wielu prowadzi. Chyba ustroński maraton z długimi stromymi zjazdami oswoił mnie z jazdą w dół. Na podjeździe w Nielepicach i przez Kamienną Górę znów wyprzedzam.
Dojeżdżam do osławionego Wąwozu Kochanowskiego. Na szczycie zatrzymuję się i patrzę w dół. Facet stojący przy zjeździe zachęca do jazdy w dół. Chwilę się waham, ale w końcu wsiadam. Rower tańczy, ale jadę. Jestem ekstremalnie skupiony, ledwie dostrzegam fotografów, ledwie słyszę krzyki dopingujące do jazdy. Dopiero w drugiej części koła zaczynają niebezpiecznie świrować w wąskiej, glinianej rynnie. Wypinam się i kilkanaście metrów zbiegam w dół. Po chwili jednak znów się wpinam i zjeżdżam na sam dół. Jestem w lekkim amoku, ale i dumny z siebie. To pierwszy maraton, na którym w sumie do końca wyprzedzam sporo osób w dół. Istne szaleństwo! ;)
Las Zabierzowski spokojnie. Na szutrówkach dojeżdżam kolejne grupy i podpinam się na kilkadziesiąt sekund, po czym atakuję i zostawiam grupkę w tyle. Górna droga, potem trochę asfaltu, zjazd czarnym szlakiem do Aleksandrowic i znów asfalt. Jadę równo, czuję już spore zmęczenie, nogi palą, ale nie zwalniam.
Płaski Kryspinów, w którym decyduję się przesmarować wypłukany łańcuch i powrót pod Lasek. Na czarnym z Zakamycza znów wyprzedzam. Potem na czerwonym – tu jest trudniej technicznie, ale to trasa moich treningów w Lasku, znam każdy korzeń i jadę. Jako jedyny jak okiem sięgnąć. Proszę o drogę i jadę aż do końca. Zjazd singletrackiem faktycznie wymagający. Szczególnie fragment z niezłym skokiem w dół. Jestem w szoku, że jadę, a tak wielu zawodników prowadzi. W sumie łącznie z podjazdem za mostkiem aż do powrotu na czerwony szlak wyprzedzam ze 40 osób. Zjazd niebieskim rowerowym to czysta przyjemność, tu znów znam każdy zakręt. Teraz Sikornik, jeszcze trochę zakrętów i krótkich ostrych zjazdów i już tylko płasko na Błonia. Na Błoniach kątem oka dostrzegam zbliżającego się zawodnika. Patrzę na licznik, jadę około 18 km/h, już ledwo kręcę. Jednak kiedy zawodnik zbliża się na kilkanaście metrów, przyciskam i na liczniku widzę 28 km/h. Czyli jednak się da ;). Niezagrożony dojeżdżam do mety. Gość za mną mówi: „chyba przyspieszyłeś, bo mnie zauważyłeś”. Odpowiadam, że tak, końcówka powinna być prawdziwą sportową rywalizacją. Obydwaj się śmiejemy.
Gdzieś na trasie na podjeździe, na ostrym zakręcie, naciskany przez zawodników z tyłu i blokowany z przodu, nie udaje mi sie zapanować nad rowerem i zaliczam glebę. Jednak to nie to, co w Ustroniu – delikatne obtarcie przy prawym nadgarstku i lekkie stłuczenie na prawym biodrze. Nawet nie czuję tego po drodze. Czyli kolejny maraton bez poważnej kontuzji :).
Kiedy sprawdzam się na liście i widzę pozycję 'czterysta coś', jestem trochę podłamany. Tak daleko? Dopiero popołudniu Shem, który jechał GIGA, uświadamia mi, że w MEGA startowało około 800 zawodników. Czyli wyprzedziłem na trasie na pewno ponad 300 osób, w tym, jak już pisałem, kilkadziesiąt osób na zjazdach, co najbardziej mnie cieszy. W sumie jestem zadowolony. To mój pierwszy sezon startowy i przyjeżdżam konsekwentnie w połowie stawki lub trochę dalej. Mam też podobną stratę do pierwszego. W przyszłym sezonie będzie okazja do porównania wyników. Trzeba tylko dobrze przepracować zimę.

Kategoria XCM

• Sprzęt Trek

Dojazd na maraton i powrót

Niedziela, 30 sierpnia 2009 · dodano: 31.08.2009 | Komentarze 0

Z powrotem naprawdę ledwo ciągnąłem... ;)

Koniec urlopu

Sobota, 29 sierpnia 2009 · dodano: 29.08.2009 | Komentarze 0

Wstałem o 4.30, żeby na 6.33 dojechać na PKP w Bielsku. W drodze padało... W pociągu przez trzy godziny siedziałem mokry... Wysiadłem w Sidzinie i dojechałem do domu niespecjalnie szczęśliwy...
Jutro start w maratonie w Krk, na który zupełnie nie mam ochoty - cały dzień pada i jest zimno. A ja nie cierpię takich warunków :(

Prawdziwa szosa :-)

Piątek, 28 sierpnia 2009 · dodano: 28.08.2009 | Komentarze 0

Szybka przebieżka na trasie Harbutowice - Ustroń. Szosa jak marzenie, takiego asfaltu nie powstydziliby się Niemcy czy Austriacy. Niestety trochę za dużo samochodów, no ale nie można mieć wszystkiego. Miało być równo i spokojnie, ale poczułem w sobie tygrysa i zaszalałem z interwałami.
Mimo, że krótkie sprinty przeplatałem spokojniejszą jazdą, wyszła mi najlepsza średnia na mtb :-). Nie ma to jak dobry asfalt.

Kategoria avs 25, szosa

Skoczów ponownie

Piątek, 28 sierpnia 2009 · dodano: 28.08.2009 | Komentarze 0

Trasa bardzo podobna do wczorajszej - ot, załatwienia w pobliskim miasteczku Skoczowie.

Skoczów

Czwartek, 27 sierpnia 2009 · dodano: 27.08.2009 | Komentarze 2

Tylko do pobliskiego miasteczka zapłacić za niedzielny maraton. Mój pierwszy u Golonki, a czwarty (już!) w ogóle. Wszystko fajnie, ale znów na sobotę wieczór/noc zapowiadają ulewę... Ile można? Dobra, kończę narzekanie ;)

Trening

Środa, 26 sierpnia 2009 · dodano: 27.08.2009 | Komentarze 0

Płaski trening w terenie szutrówką wzdłuż rzeki Wisły na odcinku Harbutowice - Ustroń. W ramach odskoczni kilka razy wjechałem w różne polne i leśne ścieżki, zaliczyłem też kilka krótkich podjazdów w okolicy Ustronia i Lipowca.
A, no i straszyłem ludzi na tej szutrówce ;). Szybkość momentami była spora, ale opony trzeszczały na kamykach, więc nie rozumiem czemu ludzie w ostatniej chwili zeskakiwali ze ścieżki albo wypowiadali słowa o tematyce religijnej ;)
Generalnie nie chciałem... ;)
Upał!

Kategoria teren

Sklep wiejski c.d.

Środa, 26 sierpnia 2009 · dodano: 27.08.2009 | Komentarze 0

Niemal codziennie odwalam taką krótką traskę ;)

Serwis i krótki trening

Wtorek, 25 sierpnia 2009 · dodano: 25.08.2009 | Komentarze 3

Około południa do serwisu w Skoczowie, gdzie wymienili mi klocki z przodu i wyregulowali hamulec. Jest dobrze jak nigdy, serio. Tylko muszę jeszcze dociec dlaczego gość mi do wymiany klocków odkręcał sztycę... Wrócę tam specjalnie po tą jakże frapującą informację ;)
A trening już pod wieczór, trochę ponad 20 km, z tego większość teren, ale mało terenowy - płaska szutrówka wzdłuż Wisły, po której można śmigać jak po asfalcie. Przynajmniej morale podnosi ;)